Saturday, December 12, 2009







Dear Nuffnangers,

Minggu ini sahaja, ada 20 kempen yang berbeza berjalan secara bersamaan pada rangkaian Nuffnang melibatkan ribuan blog. Bahawa menjadi kata, beberapa blogger cenderung untuk mendapatkan iklan berulang-ulang dari minggu ke minggu dan beberapa menerima iklan dalam frekuensi yang lebih rendah meskipun rangkaian pertumbuhan pendapatan iklan selama setahun diubah menjadi 90% bulan demi bulan.

Hakikatnya ialah banyak faktor yang mempengaruhi pilihan blog yang disampaikan dalam sebuah Kos-Per-Unique Visitor iklan, di antara banyak adalah penempatan iklan di blog dan apakah sebuah blog adalah Glitterati atau tidak.

Namun, lain yang sangat faktor yang sangat penting pengiklan sering lihat adalah sejarah nisbah klik per tayang yang mendapatkan seorang blogger untuk kempen yang sebelumnya dijalankan pada / blog itu. Yang lebih banyak klik dan semakin quality RKPT bahawa seorang blogger mendapatkan, semakin besar kemungkinan bahawa pengiklan di masa depan akan memilih untuk menjalankan kempen di blog masing-masing.

2 comments: